Tel.: +48 59 863 46 34

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata 2007-2013


Informujemy, iż VARIOSTEEL Sp. z o.o. otrzymała wsparcie na realizację projektu pod tytułem: „Wdrożenie innowacyjnej, przyjaznej dla środowiska technologii trawienia stali w VARIOSTEEL Sp. z o.o. skutkujące rozszerzeniem oferty i umocnieniem pozycji konkurencyjnej” w ramach Działania/Poddziałania 1.1.2 Małe i Średnie Przedsiębiorstwa Osi Priorytetowej 1 Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Pomorskiego na lata 2007 – 2013

Inwestycja polega na podniesieniu innowacyjności potencjału technologicznego firmy VARIOSTEEL poprzez wyposażenie zakładu w nowoczesny park maszyny, co pozwoli nam wdrożyć innowacyjną, opatentowaną, przyjazną dla środowiska technologię trawienia stali – kontenerowy system trawienia stali ROTAINER, dzięki czemu możliwe stanie się:

  • Udoskonalenie oferowanych konstrukcji metalowych – w realizacji zleceń produkcyjnych oprócz obecnie stosowanych technologii obróbki stali takich jak: cięcie, gięcie, walcowanie, toczenie, frezowanie, wiercenie, spawanie, szlifowanie, kuleczkowanie śrutem będziemy wykorzystywać technologię trawienia stali.
  • Wprowadzenie nowej usługi – trawienia stali nierdzewnej i kwasoodpornej.

Realizacja projektu przyczyni się do umocnienia pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku krajowym i zagranicznym.



Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego
DOTACJE NA INNOWACJE – INWESTUJEMY W WASZĄ PRZYSZŁOŚĆ


BENEFICJENT: VARIOSTEEL Sp. z o.o. z siedzibą w Lęborku przy ul. Abrahama 10, mail: info@variosteel.pl, strona internetowa: www.variosteel.pl

TYTUŁ PROJEKTU: Optymalizacja powiązań biznesowych między firmą VARIOSTEEL Sp. z. o.o. i partnerami poprzez system informatyczny B2B

OPIS PROJEKTU:

Projekt ma na celu wyeliminowanie barier rozwoju firmy. Obecnie działalność firmy jest hamowana z powodu licznych ograniczeń w kontaktach z dostawcami, odbiorcami i partnerami. Przedmiotowa inwestycja obejmuje swym zakresem zmianę sposobu przyjmowania i realizacji zamówień oraz poprawę wydajności pracy w firmie VARIOSTEEL Sp. z o.o. i kooperantów biznesowych. Skala obecnie prowadzonych transakcji, ich uproszczenie, skrócenie procesu realizacji usług, kompletowania towarów przygotowanych do wydania z magazynu, wymusza wdrożenie innowacyjnych rozwiązań w zakresie prowadzenia działalności handlowej niwelujących bariery rozwoju.

    Głównymi czynnikami inwestycji są m.in. niżej wymienione oprogramowania informatyczne składające się na całokształt systemu informatycznego B2B:
  • Systemu SAP Business One Professional,
  • Platforma EDI + Professional wraz z podpisem elektronicznym i platforma B2B,
  • B1 Usability Packege wraz z rozwiązaniem produkcyjnym.

Każde z powyższych oprogramowań stanowi ważne i zazębiające się ogniwo decydujące o sprawnym i innowacyjnym charakterze inwestycji. Zakładane rozwiązanie służące optymalizacji przepływu informacji na linii VARIOSTEEL - partner biznesowy charakteryzuje się wysokim poziomem innowacyjności procesowej i organizacyjnej.

    Procesy biznesowe planowane do realizacji przez system B2B:
  • Zamawianie towarów i usług przez partnerów,
  • Możliwość komunikacji poprzez sieć teleinformatyczną oraz integracji systemów informatycznych partnerów biznesowych z systemem VARIOSTEEL,
  • Rozliczenia za pomocą dokumentów opatrzonych podpisem elektronicznym.

Realizowany projekt będzie innowacyjny na poziomie procesowym i organizacyjnym.

Innowacja procesowa. Posiadane rozwiązania oparte są na opracowanych przez kierowników dokumentach papierowych. Wdrożenie nowoczesnego systemu zarządzania umożliwi automatyzację procesów obsługi partnerów. Kolejną innowacją procesową będzie możliwość automatyzacji zamówień z systemem sprzedaży, magazynowym oraz finansowym. Obecnie zamówienia na produkty firmy składane są na formularzu papierowym i przesyłane faksem lub pocztą elektroniczną. Następnie pracownicy wypełniają zlecenia gdzie zliczane jest zapotrzebowanie na materiały i podzespoły niezbędne do zrealizowania zamówienia. Bardzo często w trakcie przepisywania i przekazywania informacji występują błędy, które skutkują opóźnieniami, niezgodnymi z zamówieniami klientów, marnowaniem czasu pracowników oraz zaleganiem zapasów. Automatyzacja procesu zamawiania wyeliminuje wszystkie powyższe problemy. Zamówienie złożone przez partnera wprowadzone raz do systemu uzupełniane będzie tylko o kolejne informacje, a raz wprowadzona treść będzie wykorzystywana na każdym etapie realizacji zamówienia. Kolejną zaletą będzie eliminacja dużej ilości dokumentów papierowych. Innowacją procesową będzie także bardzo rozbudowana funkcjonalność importu i exportu danych biznesowych. Wymiana danych może odbywać się na dwa sposoby: poprzez B2B oraz EDI umożliwiając realizację w dogodny sposób dwustronnej wymiany danych z systemami zewnętrznymi oraz bezpośredni dostęp do danych przechowywanych na serwerze bazodanowym. Elastyczność systemu polegająca na udostępnieniu kodu będzie wykorzystana do tworzenia własnych modułów oraz dopasowywania eksportowanych i importowanych danych do systemów zewnętrznych tak, aby nastąpiła pełna automatyzacja przekazywania informacji biznesowych.

Innowacyjnością organizacyjną będzie cały proces od momentu wprowadzenia zamówienia od klienta do zamówienia u dostawców. Dzięki wdrożeniu systemu firma będzie miała bardzo elastyczny system zarządzania zamówieniami od partnerów. W zależności od współpracy będzie możliwe zamawianie produktów na dwa sposoby. Poprzez stronę internetową lub poprzez udostępnioną aplikacje EDI.

Po wprowadzeniu zamówienia rejestrowane jest ono w systemie i automatycznie przekazane do realizacji. Na każdym etapie będzie uzupełniane w systemie o kolejne informacje pomocne przy wystawianiu faktury, rozliczeniu, serwisie gwarancyjnym i pogwarancyjnym. System będzie w pełni zintegrowany z systemami partnerów i umożliwiał będzie przesyłanie drogą elektroniczną dokumentów elektronicznych eksportowanych przez systemy partnerów. Wyeliminuje to konieczność drukowania i przesyłania dokumentów drogą tradycyjną.

ZASIĘG PROJEKTU, RYNEK DOCELOWY: Wdrożony poprzez realizację projektu system B2B obejmie 9 podmiotów: VARIOSTEEL oraz jego 4 odbiorców zagranicznych z rynku holenderskiego i 4 dostawców krajowych.

OKRES REALIZACJI: 01/07/2014 – 30/09/2015

UMOWA O DOFINANSOWANIE: nr UDA-POIG.08.02.00-22-039/14-00

WARTOŚĆ PROJEKTU: 422.232,00 PLN,

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA: 252.604,20 zł
Dofinansowanie ze środków publicznych w ramach działania 8.2 POIG jako % wydatków kwalifikowanych – 60,05%

PRZYDATNE STRONY:  www.poig.gov.pl www.mrr.gov.pl www.europa.eu